Podobně jako Brouk nebo Fiat 500 se stala i Vespa uctívanou ikonou motorismu. Těsně po druhé světové válce se jí podařilo rozpohybovat zdecimovanou Itálii. A když ji pak celému světu ukázal film Prázdniny v Římě s Audrey Hepburnovou a Gregorym Peckem, stala se legendou. Dnes podobně jako další retromodely těží ze své slávy a koncern Piaggio, pod který patří, na tom dobře vydělává. Jednou z posledních novinek je model Primavera, který jsme testovali v "cestovním" provedení Touring se základním motorem. Ten sice nemá tolik síly a přichází s jednou zásadní výhodou − lze ho řídit i s oprávněním na běžné auto.
Asi nepřekvapí, že Vespu pozná na první pohled takřka každý. Splést by si ji mohl snad jen s čínskými napodobeninami, které se na její slávě přiživují. Ikonický design s plochou podlahou a pohonným ústrojím ukrytým pod zadním sedlem doplňují výrazné barvy. Vespa už dávno není kovová jako ta první, ale plasty osvěžují lesklé dekory nebo pohodlné sedlo vystlané alcantarou.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Markovič
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



