Lucie se ptá
Zaměstnavatelé se stále dělí na dva tábory, pokud jde o postoj k práci z domova. Jedna skupina zastává názor, že home office je jen prodloužené volno, během něhož zaměstnanec nic neudělá. Ta druhá razí teorii, že když dá člověku volnost, uvidí odvedenou práci a k tomu dotyčného spokojeného, produktivnějšího a bez stresu. První skupině stejně nezbude brzy nic než následovat trend, kterým home office bezesporu je. Uchazeči o práci už ho nevnímají jako benefit, ale jako samozřejmost. Důležité je si uvědomit pravidla, aby mohl efektivně fungovat.
Jak hlídat zaměstnance, který pracuje na dálku (home office), a jak mu nastavovat cíle a pravidelná setkávání?
Radka Dohnalová odpovídá
Není to o hlídání! V digitální době jde o celkovou změnu myšlení a přístupu k práci. Home office je v podstatě jen jeden z řady projevů větší změny fungování firem. Lidé už nejsou v práci od devíti do pěti, pracujeme na dálku, v různých časových pásmech a v jiném tempu.
Aby to tým zvládl, je důležité věnovat více pozornosti vyjasňování a snižovat nejistotu. Je na manažerovi dobře formulovat očekávání, zadávat práci a definovat její výstupy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



