Lucie se ptá
Zaměstnavatelé se stále dělí na dva tábory, pokud jde o postoj k práci z domova. Jedna skupina zastává názor, že home office je jen prodloužené volno, během něhož zaměstnanec nic neudělá. Ta druhá razí teorii, že když dá člověku volnost, uvidí odvedenou práci a k tomu dotyčného spokojeného, produktivnějšího a bez stresu. První skupině stejně nezbude brzy nic než následovat trend, kterým home office bezesporu je. Uchazeči o práci už ho nevnímají jako benefit, ale jako samozřejmost. Důležité je si uvědomit pravidla, aby mohl efektivně fungovat.
Jak hlídat zaměstnance, který pracuje na dálku (home office), a jak mu nastavovat cíle a pravidelná setkávání?
Radka Dohnalová odpovídá
Není to o hlídání! V digitální době jde o celkovou změnu myšlení a přístupu k práci. Home office je v podstatě jen jeden z řady projevů větší změny fungování firem. Lidé už nejsou v práci od devíti do pěti, pracujeme na dálku, v různých časových pásmech a v jiném tempu.
Aby to tým zvládl, je důležité věnovat více pozornosti vyjasňování a snižovat nejistotu. Je na manažerovi dobře formulovat očekávání, zadávat práci a definovat její výstupy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později