Během prvního čtvrtletí tohoto roku vzrostl český trh s osobními auty o 14 procent, Škoda však zaznamenala meziroční pokles o procento. Značka je v tuzemsku stále suverénní jedničkou, její tržní podíl však klesl pod 30 procent. Ve srovnatelném loňském období přitom ještě přesahoval třetinu.

Domácí automobilka ztrácí zákazníky z řad fyzických osob. Rodinám prodala za první tři měsíce letošního roku o devět procent méně automobilů než loni, zatímco celkově tato část trhu o devět procent vzrostla.

Škoda bývala pro Čechy synonymem pro slovo auto. Dnes však růst prodeje fyzickým osobám zaznamenávají zejména Hyundai, Dacia, Kia, Toyota, Peugeot, Opel a Renault. Za úspěchy značky Hyun­dai sice stojí hlavně zlevněný model ix20, jehož výroba končí, trend je však zřejmý: Okřídlený šíp už není pro české domácnosti automatickou volbou. O každého zákazníka je tu zapotřebí usilovně bojovat.

Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.