Značka Dacia byla na západ od železné opony prakticky neznámá. Její pokus uchytit se na britském trhu skončil v 80. letech neslavně. Po rozpadu východního bloku se stáhla i z Česka a mnohými byla považována coby relikt socialistické éry za odsouzenou k zániku. Dnes ovšem patří k nejrychleji rostoucím automobilkám v celé Evropě. Mnohým zákazníkům nevadí, že v Daciích chybí módní konektivita či elektronická zábava na palubě, ale oceňují, že ta auta jsou prostorná, spolehlivá a levná. Dacia se proto téměř obejde bez marketingu a mohutné podpory finančních institucí, její zákazníci jen zřídka využívají úvěr či leasing. Úspěch firmy je přitom tak velký, že se ji dříve nebo později někdo pokusí napodobit. Do Česka by se tak mohly vrátit například Wartburgy či Lady.

Návrat starého Renaultu

Za posledních deset let Dacia téměř ztrojnásobila počet ročně prodaných vozů. Loni se registrace Dacií v Evropě zvýšily o desetinu a podíl značky na trhu zemí Evropské unie a Evropského společenství volného obchodu dosáhl 2,8 procenta, čímž překonal například Mazdu či Volvo. V Česku loni firma prodala 12 400 aut, meziročně o 18 procent více.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.