Mladé dámy kdysi snily o roztomilém malém autě sladěném s oblíbeným kostýmkem. Nyní touží po obrovských automobilech v kategorii sportovně-užitkových vozidel (SUV). Manažeři nadnárodních korporací jezdili v luxusních elegantních limuzínách, v posledních letech však přesedají do drsných "teréňáků". Za praktický rodinný vůz býval považován kombík, stále častěji je to však sportovně-užitkové vozidlo, které rodinám dává pocit bezpečí, variabilního prostoru a exkluzivity.
Dochází tak k paradoxu, kdy orgány Evropské unie ustavičně volají po snižování emisí a automobilky na tento požadavek naoko přikyvují, ale zároveň se vrhly na vývoj a podporu prodeje těžkých automobilů s relativně vysokou spotřebou (a tedy i emisemi).
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později