Mladé dámy kdysi snily o roztomilém malém autě sladěném s oblíbeným kostýmkem. Nyní touží po obrovských automobilech v kategorii sportovně-užitkových vozidel (SUV). Manažeři nadnárodních korporací jezdili v luxusních elegantních limuzínách, v posledních letech však přesedají do drsných "teréňáků". Za praktický rodinný vůz býval považován kombík, stále častěji je to však sportovně-užitkové vozidlo, které rodinám dává pocit bezpečí, variabilního prostoru a exkluzivity.
Dochází tak k paradoxu, kdy orgány Evropské unie ustavičně volají po snižování emisí a automobilky na tento požadavek naoko přikyvují, ale zároveň se vrhly na vývoj a podporu prodeje těžkých automobilů s relativně vysokou spotřebou (a tedy i emisemi).
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Korbel
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



