Doba vozů, které se řídí samy, se rychle blíží. Zatím je to ještě práce pro inženýry, ale pomalu je začínají střídat právníci − a i když jde o povolání spíše nepopulární, v tomhle případě budou jejich výdělky opravdu zasloužené. Chytré vozy vytvářejí dilemata, která jsme zatím znali nanejvýš ze stránek sci-fi. Může mít stroj právní odpovědnost? A pokud ano, jak ho v případě provinění trestat?
První problém začíná už v případě, že řidič může automatu do řízení zasahovat: řídil v okamžiku nehody člověk, nebo stroj? A pokud stroj, je viníkem výrobce hardwaru, nebo autor softwaru? Buď jak buď, poškození se ocitnou v nezáviděníhodném sporu s korporací, která nejspíš bude mít lepší právníky než oni.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan A. Novák
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



