Je to v podstatě součást uniformy bílých límečků. Kelímek s latté na stolech "kancelářských krys" vystřídal cigaretu, která se stala politicky nekorektní. Howard Schultz je otcem tohoto trendu. Nebo alespoň minimálně mužem, který na polovinu těchto kelímků dostal logo s dlouhovlasou Sirénou. Byl to totiž on, kdo stál za růstem Starbucksu do pozice jedničky trhu s kávou. Byl to on, kdo vytáhl firmu do dnešní velikosti, jež čítá 24 tisíc poboček v 75 zemích světa a 21 miliard dolarů ročního obratu. A nyní opratě firmy předává dál. Jeho nástupcem na pozici výkonného ředitele se má stát Kevin Johnson, dosavadní provozní ředitel. Howard Schultz se stahuje do pozice konzultanta.
Na dopady této změny jsou zvědavi všichni. Analytici, investoři i zaměstnanci. Pro první dvě skupiny Schultz symbolizoval jistotu setrvalé expanze, pro ty třetí maximální společenskou zodpovědnost firmy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později