Lucie se ptá

Nelichotivý fakt přinesl zářijový průzkum společnosti Edenred a Conectio mezi stovkou tuzemských společností. Vyplynulo z něj, že podniky v Česku neumí systematicky chválit své zaměstnance. Například 61 procent oslovených zaměstnanců na různých pozicích včetně těch manažerských nedostalo za poslední měsíc pochvalu vůbec.

Pro výkon podniku a náladu ve společnosti je přitom podle personalistů i psychologů ocenění klíčové. Šéfové firem ovšem často argumentují tím, že se bojí chválit jedny před druhými. Nebo prostě jen nevědí, jak na to. Jak mám tedy správně chválit zaměstnance?

Radka Dohnalová odpovídá

Dobrá pochvala by měla být autentická, správně načasovaná, konkrétní a relevantní. Všichni jsme jistě už slyšeli frázi: "To se ti povedlo!" I taková obyčejná fráze může fungovat, ale nesmí být vypálena bezmyšlenkovitě a automaticky. Vždy totiž záleží, kdo ji říká, komu, proč, v jakém kontextu a jak. V opačném případě může působit povrchně a neupřímně a bude vzbuzovat nedůvěru.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.