Lucie se ptá
Nelichotivý fakt přinesl zářijový průzkum společnosti Edenred a Conectio mezi stovkou tuzemských společností. Vyplynulo z něj, že podniky v Česku neumí systematicky chválit své zaměstnance. Například 61 procent oslovených zaměstnanců na různých pozicích včetně těch manažerských nedostalo za poslední měsíc pochvalu vůbec.
Pro výkon podniku a náladu ve společnosti je přitom podle personalistů i psychologů ocenění klíčové. Šéfové firem ovšem často argumentují tím, že se bojí chválit jedny před druhými. Nebo prostě jen nevědí, jak na to. Jak mám tedy správně chválit zaměstnance?
Radka Dohnalová odpovídá
Dobrá pochvala by měla být autentická, správně načasovaná, konkrétní a relevantní. Všichni jsme jistě už slyšeli frázi: "To se ti povedlo!" I taková obyčejná fráze může fungovat, ale nesmí být vypálena bezmyšlenkovitě a automaticky. Vždy totiž záleží, kdo ji říká, komu, proč, v jakém kontextu a jak. V opačném případě může působit povrchně a neupřímně a bude vzbuzovat nedůvěru.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později