Staví se jako skříň z obchodu Ikea. Krabice doputují lodí nebo letadlem a dvojice běžně proškolených mechaniků by ho pak měla za 12 hodin složit. To je nové vozidlo jednoduše nazvané Ox, za kterým stojí britská společnost Global Vehicle Trust (GVT) a její majitel sir Torquil Norman. Má nelehký cíl − rozpohybovat lidi v zemích takzvaného třetího světa, kteří si v lepším případě mohou dovolit spíš jen postarší motocykl.
Klasické auto není levnou záležitostí. Vývoj, výroba dílů, doprava, to vše stojí nemalé prostředky, které se prodejem musí vrátit. GVT na to jde ale jinak. Jeho Ox je vozem s velmi jednoduchou konstrukcí a designem. Má malou kabinu a korbu, kterou je možné zakrýt plachtou. Přesto se na jeho vzniku podílel jeden z nejslavnějších designérů současnosti − Gordon Murray. Muž, který navrhl nejrychlejší supersport devadesátých let McLaren F1, přišel také s chytrou myšlenkou umístit pracoviště řidiče doprostřed kabiny. Tím se ušetří za výrobu verzí pro řízení vpravo nebo vlevo.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Markovič
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



