Referendum o nádraží v Brně… Už zase? řekne si asi kdekdo. Chápu. Kauza brněnského nádraží už má víc dílů než Tak jde čas s Esmeraldou dohromady. Hlavní postavy už opakovaně zemřely a vytratily se ze scény, přišly zase nové, které zopakovaly stejné chyby jako v minulé sérii a opět se odporoučely, ale nádraží se neodsunulo ani o píď. Nějací zelení bezmozci, jak by řekl kolega Brezina, teď zase vyvolali referendum, ale nikdo vlastně už neví, proč by k němu měl chodit.
Ač je to strašná otrava, pojďme si k tomu říct několik slov. Brněnské nádraží, přesněji Železniční uzel Brno (ŽUB) je důležitý pro budoucnost celé české železniční sítě. Už dnes tvoří v systému kapacitní špunt, který má daleko menší propustnost, než by si zasluhoval a než jaká je poptávka regionální, nákladní, ale už i dálkové osobní dopravy. Pravé peklo nás však může čekat v budoucnu. Dnes jezdíme po železnici rychlostmi jako před 100 lety a všichni, kdo chápou význam a potenciál železnice, si přejí, aby se u nás prosadil koncept vysokorychlostní železnice. Jenže do Brna se dnes umístit takováto vysokorychlostní trať (VRT) nedá. A proto se nedá ani udělat síť VRTek, protože spojení velkých sídel je její jediný smysl. Aby to šlo, musíme mít nové modernizované nádraží. A my se neumíme už 100 let dohodnout, kde ho postavíme.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Matěj Hollan
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



