Ano, tohle je PR. Ne však nějaké laciné, vycucané z prstu. Jak říká bratr Horák − dobré zboží se chválí samo! A v Brně, vypadá to, budeme mít zboží vskutku exkluzivní.
Celá historie začíná dávno, pradávno. Tak asi před sto lety. Již tehdy bylo lidem v Brně jasné, že mít kvalitní filharmonii bez kvalitního koncertního sálu je tak trochu oxymóron. Bylo to jasné i jakémusi Janáčkovi, který zmiňoval potřebu vybudovat důstojný koncertní stánek. Možná by se slušelo laskavému čtenáři vysvětlit, proč je to tak potřeba. Stejně jako kvalitní fotbal nelze hrát na štěrkovém hřišti a kvalitní hokej na ledě, který taje, tak kvalitní koncerty akustické hudby nelze hrát v prostorách, které kvalitní prostorovou akustiku nemají. Sice můžete mít špičkové hráče, ale v mizerných prostorách výsledek nikdy nebude kvalitní. V Brně je situace taková, že filharmonie zkouší v Besedním domě, krásném, ale malém koncertním sále pro pár stovek lidí, kde muzikantům praskají uši, a teprve na generálce poprvé zkouší v budově opery, která má úplně jiné akustické parametry a navíc není pro symfonickou hudbu stavěna − nároky opery jsou zase úplně jiné. Koncerty tam pak nevyzní.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Matěj Hollan
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



