Ano, tohle je PR. Ne však nějaké laciné, vycucané z prstu. Jak říká bratr Horák − dobré zboží se chválí samo! A v Brně, vypadá to, budeme mít zboží vskutku exkluzivní.
Celá historie začíná dávno, pradávno. Tak asi před sto lety. Již tehdy bylo lidem v Brně jasné, že mít kvalitní filharmonii bez kvalitního koncertního sálu je tak trochu oxymóron. Bylo to jasné i jakémusi Janáčkovi, který zmiňoval potřebu vybudovat důstojný koncertní stánek. Možná by se slušelo laskavému čtenáři vysvětlit, proč je to tak potřeba. Stejně jako kvalitní fotbal nelze hrát na štěrkovém hřišti a kvalitní hokej na ledě, který taje, tak kvalitní koncerty akustické hudby nelze hrát v prostorách, které kvalitní prostorovou akustiku nemají. Sice můžete mít špičkové hráče, ale v mizerných prostorách výsledek nikdy nebude kvalitní. V Brně je situace taková, že filharmonie zkouší v Besedním domě, krásném, ale malém koncertním sále pro pár stovek lidí, kde muzikantům praskají uši, a teprve na generálce poprvé zkouší v budově opery, která má úplně jiné akustické parametry a navíc není pro symfonickou hudbu stavěna − nároky opery jsou zase úplně jiné. Koncerty tam pak nevyzní.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později