Data o různých subjektech, činnostech, úkazech apod. se shromažďují po staletí. Když v roce 1947 napsal George Orwell svůj román nazvaný 1984, byla to utopie. Dnes však Big Brother díky informačním technologiím reálně v mnoha podobách žije. Například věrnostní karty maloobchodních řetězců shromažďují zajímavé informace o zákaznících, tzv. cookies na internetu o nich poskytují další. Firmy je využívají ve svých marketingových aktivitách, aby přitáhly co nejvíce zákazníků. Jenže tzv. big data jsou dnes podstatně širším pojmem a používají se od politické sféry přes využití ve zdravotnictví až po technologie v podnicích.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



