Jejich forma může být různá, od benefitů souvisejících s výkonem práce (flexibilní pracovní doba, práce z domova) přes peněžní plnění až k nepeněžním výhodám. Tento článek se zaměřuje na dosud opomíjené možnosti dané legislativou, které by mohli zaměstnavatelé využít k přilákání nových a motivaci stávajících zaměstnanců.
Práce z domova
Častým přáním zaměstnanců je možnost pracovat z domova. Pro zaměstnavatele přináší využití domácí kanceláře taktéž výhody, například v nižších nákladech na kancelářské prostory a ve zvýšení efektivity práce zaměstnanců, kteří nemusí cestovat do sídla firmy. Z hlediska právního neposkytuje samotný zákoník práce ohledně práce z domova téměř žádný návod, jak tuto formu výkonu práce nastavit. V § 317 totiž zákoník práce mluví pouze o jedné variantě práce mimo pracoviště, a to sice té, kde si zaměstnanci sami rozvrhují pracovní dobu, tedy rozhodují, kdy budou pracovat. V takovém případě je tento jejich benefit vykoupen tím, že se na ně nevztahují některá ustanovení týkající se například překážek v práci. Pokud je však práce z domova dohodnuta s tím, že zaměstnanec má pevně stanovené hodiny, kdy má pracovat, § 317 zákoníku práce se nepoužije a zaměstnanec je z hlediska pracovní doby standardně chráněn, jako by pracoval na pracovišti.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později