Model Outback patří k nejlépe prodávaným vozům japonské automobilky Subaru v Evropě. Řadí se totiž do kategorie allroadů, tedy aut se zvýšeným podvozkem, které kombinují prostorný interiér se schopnostmi vyjet v nutných chvílích mimo asfalt. Nyní přichází na trh jeho poslední generace vybavená pohlednějším designem a novými technologiemi.

U nového Outbacku došlo k drobným úpravám, které se projevily hlavně na přídi. Ta je nyní oblejší a tak trochu připomíná totožný model, jen o dvě generace starší. Je to dobře, protože byl nejhezčí ze všech. Klasicky ovšem zůstává robustní tvar karoserie posazené na vysokém podvozku. Světlá výška rovných 20 centimetrů je ideální nejen pro obyčejné polní cesty, ale klidně i pro náročnější prostředí. Jako ochrana samozřejmě poslouží sada plastových dílů kolem celého vozu.

Parametry

Subaru Outback 2.0D Sport Lineartronic 

Motor: vznětový šestiválec 

Objem: 1998 ccm 

Výkon: 110 kW (150 k) 

Toč. moment: 350 Nm 

Zrychlení 0-100 km/h: 9,9 s 

Max. rychlost: 192 km/h 

Komb. spotřeba: 6,1 l/100 km 

Rozměry: 4815 x 1840 x 1605 mm 

Cena: 1 159 900 Kč včetně DPH

Interiér patří k nejprostornějším ve své třídě. Hovět si budou nejen lidé vpředu, ale i cestující na zadních sedadlech. Kufr je pak přímo gigantický se svojí kapacitou 512 litrů. Jedinou výtkou je, že kvůli stavbě vozu je prostor mezi podlahou a roletkou poměrně nízký. Často ji tak bude nutné nechávat zataženou. Elektricky ovládané páté dveře by se také mohly vyklápět o něco rychleji.

Japonské vozy nikdy nepatřily k těm, u kterých by se kritici rozplývali nad luxusním interiérem. Platilo to i o Subaru. Nový Outback je ale o poznání přívětivější a příjemnější na dotek i na pohled. Zpracování je téměř na úrovni luxusních vozů, a tak už nikdo nebude litovat poměrně velké částky, kterou za vůz utratí.

Automobilka nasadila dotykový displej s navigací, někdy je ale problém se do malých políček na obrazovce trefit. Zejména za jízdy. Novinkou pro evropský trh je také systém EyeSight. Ten pomocí dvou kamer dokáže rozeznat v prostoru před vozem jiná auta, lidi nebo další překážky a zabránit střetu s nimi. Funguje i jako adaptivní tempomat. Vtipnou funkcí je pak zvukové upozornění na to, že vůz vpředu se rozjel. Řidič už tak nikdy "nezaspí" na semaforech nebo v zácpě.

K vozům Subaru už pár let patří ploché naftové motory typu boxer. Silně upravená jednotka se objevila i pod kapotou testovaného vozu. Daří se jí splňovat emisní normu Euro 6 aniž by bylo nutné dolévat aditivum se syntetickou močovinou jako u některých konkurentů.

Jednotka disponuje maximálním výkonem 150 koní a točivým momentem 350 Nm. To samo o sobě na slušnou dynamiku vozu stačí, ačkoli váží 1764 kilogramů. S motorem se v případě testovaného modelu párovala automatická převodovka Lineartronic. Jde o bezstupňový variátor. Model zvládl týden jezdit za necelých osm litrů nafty na 100 km, což není na tak velké auto zas tak špatný výsledek.

Nové Subaru Outback si přes svoje terénní vzezření přímo libuje na asfaltu. Velmi komfortní podvozek je ideálem na dlouhé cesty. Nerovnosti i větší výmoly žehlí s přehledem. Do terénu je Subaru vybaveno pohonem všech kol se systémem X-Mode. Ten mění nastavení převodovky a zapojuje do práce asistent pro sjíždění kopců. I z prudkého svahu tak lze jet kontrolovanou rychlostí bez větších obtíží.

Silným faktorem při prodeji vozu je cena. Testovaný model ve vůbec nejdražším provedení 2.0D Sport Lineartronic vyjde na 1 159 000 korun. Je to hodně, zejména pro Evropana zvyklého na nižší základní ceny. Outback ale nabízí kompletní výbavu v jednom balení, takže už není nutné za cokoli připlácet.

Související