Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom Vám doručíme až domů. Více zde.
Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.
Opel Corsa 1.0 Turbo
Motor: zážehový tříválec
Objem: 999 ccm
Výkon: 85 kW (115 k)
Toč. moment: 170 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 10,3 s
Max. rychlost: 195 km/h
Komb. spotřeba: 4,9 l / 100 km
Rozměry: 4021 x 1746 x 1481 mm
Cena: 325 900 korun včetně DPH
Změna mezi třetí a čtvrtou generací vozu není z těch velkých. Zůstal nejen technický základ šasi, ale i design se měnil jen lehce. Nová maska chladiče dostala modernější střih a výraznější světlomety.
Karoserii lze dozdobit řadou lesklých laků, které už na dálku přitahují pozornost. Jde třeba o sytě žlutou nebo červenou bravu. Corsa má společné rysy s některými většími modely Opelu, na jejím boku je k vidění bumerangovitý prolis, tedy znak aktuálních modelů značky.
Je dobře, že výraznou obměnou prošel interiér. Ty tam jsou změti plastových tlačítek různých tvarů, ve kterých se jen málokdo napoprvé zorientoval. Nová palubka si vzala silnou inspiraci v miniaturním modelu Opel Adam. A to nejen svým tvarem, ale i lesklým plastovým dekorem.
Ten se sice velmi rychle upatlá a působí také jako magnet na prach, na druhou stranu dodává vnitřku šmrnc, který mu dosud chyběl. Tlačítek je teď mnohem méně, rádio se ovládá na barevné dotykové obrazovce. Pěkná je i grafika palubního počítače a budíků. Ty jsou teď lépe čitelné, protože nemají tak titěrné stupnice. Nový a pěkný je také volant.
Mladým řidičům jistě nebude vadit, že kabina Corsy nepatří k těm největším. Zejména na zadních sedadlech je nedostatek prostoru pro kolena. A to se ještě Corsa vyrábí ve třídveřovém provedení. Kufr je také spíše průměrný, je ale vybavený dvojitým dnem, takže se do něj dobře ukládají i drobnější předměty. Pro starší lidi, kteří hledají auto na důchodový věk, už tento model moc není. Na druhou stranu se dá očekávat, že jeho styl přitáhne více mladších ročníků, po kterých Opel tolik touží.
A odpovídá tomu i zvolený motor, který testovaná Corsa dostala pod kapotu. Benzinový tříválec s litrovým objemem je přeplňovaný. Jednotka produkuje maximální výkon 115 koní. Pokud řidič hledá auto na dlouhé cesty mimo město, nebude pro něj tou ideální volbou, pokud se chce pohybovat hlavně po městě, pak jde o nejlepší možnost.
Motor má totiž dostatek síly už v nízkých otáčkách, takže vůz dokáže přirozeně "nakopnout" k rychlejší akceleraci. V nízkých rychlostech mu pomáhá i přesná manuální převodovka. Má šest stupňů a je radost s ní řadit. Tříválec doprovází akceleraci svým typickým vrnivým zvukem. Se spotřebou se pohybuje okolo 7,5 litru benzinu na 100 kilometrů. Mimo město se dá jezdit za 6 litrů. Ve vyšších rychlostech mu už ale pomalu dochází dech.
Mladé řidiče by ovšem mohlo zklamat řízení. To je kvůli velmi aktivnímu posilovači nastaveno spíše na manévrování v úzkých uličkách než sportovnější jízdu po okreskách. A to Corsa nabízí ještě funkci City. Po stisknutí tlačítka se posilovač zapojí tak silně, že volantem lze otáčet jen pomocí malíčku. To se bude líbit hlavně ženám, kterým to pomůže při parkování.
Podívejte se, jak jezdí nový Opel Corsa:
Podvozek Corsy je sice měkký, ale filtrovat některé větší nerovnosti českých silnic a měst se mu nedaří tak dobře jako domácí Fabii. Z hlediska podvozku tedy na domácí model nedosahuje, barevností a bohatou výbavou by mu ale konkurovat mohl.
V testovaném voze si bylo možné užít i řadu komfortních funkcí. Kromě samozřejmé klimatizace to bylo například vyhřívání předních sedadel, nebo dokonce i volantu. Za ně se spolu s vyhříváním čelního skla připlácí rozumných 12 tisíc korun.