Jedním z motorů, které se nyní v Mladé Boleslavi vyrábějí, je tříválec o objemu jednoho litru, který se uplatňuje v nové generaci automobilů Škoda Fabia a ve vozech VW Polo. Téměř stejný motor přitom pohání také "bratislavská trojčata", čili minivozy VW up!, Škoda Citigo a Seat Mii. Motory určené pro tyto vozy se však nemontují v Mladé Boleslavi, nýbrž v závodě Chemnitz. Nicméně samotný hliníkový odlitek bloku pochází rovněž v tomto případě z Mladé Boleslavi.

Z laického hlediska to nedává moc smysl. V Mladé Boleslavi se odlije blok, který putuje do německého závodu. Tam z něj udělají motor, a ten motor pak putuje zpátky na jihovýchod, a to až do Bratislavy, kde jej zamontují do aut. Nicméně odborníci v Mladé Boleslavi mají pro tuto zdánlivou abnormalitu vysvětlení.

Závod Chemnitz dodává motory i pro ostatní modely, které se v Bratislavě vyrábějí, a z logistického hlediska je to prý takto výhodnější. Laikovi nezbývá, než tomuto vysvětlení věřit, byť převodovky pro bratislavská trojčata dodává Mladá Boleslav a zdálo by se, že společná dodávka převodovek a motorů z jednoho závodu by také přinášela jisté výhody.

Koncern Volkswagen ovšem svým tříválcům věří. Oficiálně o tom sice nikdo nemluví, ale z důvěryhodných zdrojů vyplývá, že litrový tříválec dostane také výkonnější přeplňovanou verzi, a tento nový motor se podle poznatků týdeníku Ekonom začne v příštím roce vyrábět v Mladé Boleslavi.

Bude zajímavé sledovat, do kterých aut se dostane – možná by mohl nahradit dosavadní základní motor v modelu Rapid, bezpochyby by byl zpestřením ve Fabii. A z modelu Škoda Citigo by rázem udělal malého ďábla.

Související