Jedním z motorů, které se nyní v Mladé Boleslavi vyrábějí, je tříválec o objemu jednoho litru, který se uplatňuje v nové generaci automobilů Škoda Fabia a ve vozech VW Polo. Téměř stejný motor přitom pohání také "bratislavská trojčata", čili minivozy VW up!, Škoda Citigo a Seat Mii. Motory určené pro tyto vozy se však nemontují v Mladé Boleslavi, nýbrž v závodě Chemnitz. Nicméně samotný hliníkový odlitek bloku pochází rovněž v tomto případě z Mladé Boleslavi.

Z laického hlediska to nedává moc smysl. V Mladé Boleslavi se odlije blok, který putuje do německého závodu. Tam z něj udělají motor, a ten motor pak putuje zpátky na jihovýchod, a to až do Bratislavy, kde jej zamontují do aut. Nicméně odborníci v Mladé Boleslavi mají pro tuto zdánlivou abnormalitu vysvětlení.

Závod Chemnitz dodává motory i pro ostatní modely, které se v Bratislavě vyrábějí, a z logistického hlediska je to prý takto výhodnější. Laikovi nezbývá, než tomuto vysvětlení věřit, byť převodovky pro bratislavská trojčata dodává Mladá Boleslav a zdálo by se, že společná dodávka převodovek a motorů z jednoho závodu by také přinášela jisté výhody.

Koncern Volkswagen ovšem svým tříválcům věří. Oficiálně o tom sice nikdo nemluví, ale z důvěryhodných zdrojů vyplývá, že litrový tříválec dostane také výkonnější přeplňovanou verzi, a tento nový motor se podle poznatků týdeníku Ekonom začne v příštím roce vyrábět v Mladé Boleslavi.

Bude zajímavé sledovat, do kterých aut se dostane – možná by mohl nahradit dosavadní základní motor v modelu Rapid, bezpochyby by byl zpestřením ve Fabii. A z modelu Škoda Citigo by rázem udělal malého ďábla.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-63219020-skoda-auto-chysta-novy-motor-ktery-by-z-modelu-citigo-udelal-maleho-dabla