Těm hrozila doslova fyzická újma. Vrcholem byl reklamní plakát zabírající v centru Prahy polovinu chodníku vykřikující do světa, že "Chodníky patří chodcům". I další volební hesla jsou přehlídkou zoufalé snahy zaujmout: Nepřipustím Majdan v Praze, Ulice bez psí stolice, Chci to, co vy...

V Praze asi neexistuje lampa veřejného osvětlení, kterou by svým úsměvem neobjímal nějaký ten politik či politička. Nejvíce ze všeho ona brutální záplava předvolební agitace vypovídá o chabém vztahu k veřejnému prostoru.

O připravenosti zaplevelit cokoli čímkoli, bez ohledu na názory a zájmy lidí, jimiž se ovšem před volbami všichni zaštiťují. Že to jde jinak, ukazuje kupříkladu předvolební Hradec Králové, kde je agitace ve veřejném prostoru velmi umírněná.

Je to detail v mozaice toho, jak celkově přívětivě na návštěvníka město působí. Asi ne náhodou se umisťuje pravidelně jako nejlepší místo pro život v Česku. Praha v řadě oblastí kulhá (doprava, zeleň, nakládání s veřejným prostorem), často se jí dává za vzor Vídeň. Možná by pro začátek stačil ten Hradec.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-62920360-jmena-hloupejch-na-vsech-sloupech-strany-zaplavily-prahu-balastem