Asi nejviditelněji to lze spatřovat na manažerských a vizionářských přístupech zakladatele Facebooku Marka Zuckerberga a zesnulého Steva Jobse. Dnes však stojíme před otázkou, jak úlohu znalostního managementu uplatňovat v rámci zvyšování konkurenceschopnosti malých a středních podniků.
I PODNIKY SE MUSÍ UČIT
Management znalostí rozlišuje dva pojmy: organizační učení a učící se organizace. Pro organizační učení je třeba vytvořit vhodné prostředí, ve kterém by učení bylo příznivé. Zároveň by se top management měl zaměřit na motivaci pracovníků k učení. Učící se organizace je organizace, kde si lidé průběžně rozšiřují svoji schopnost dosahovat požadovaných výsledků, kde jsou podporovány nové a tvůrčí způsoby myšlení. Pokud se lidé v organizaci učí rychleji než u konkurence, lze to považovat za udržitelnou konkurenční výhodu. Učící se organizace se zaměřuje na podstatu učení, tzn. na aplikaci principů. Hlavním cílem učící se organizace je vytvářet takové systémy, které by podporovaly jednotlivce, aby se při své práci učili; využívá přitom všech prostředků k tomu, aby podporovala samotné vzdělávání a jeho prostřednictvím i zvyšování konkurenceschopnosti a efektivnosti výroby, obchodu, nákupu, marketingu, podpůrných činností.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později