Ještě loni to měla být investice za 4,4 miliardy korun. Nakonec ovšem stavební firmy slíbily, že prvních pět úseků dálnice D1 opraví o 1,7 miliardy korun levněji. Příklady posledních tendrů ukazují, že bez výrazného podseknutí nabídnuté ceny už nelze ve veřejných soutěžích uspět. Běžně se stává, že firmy jsou ochotny stavět za 60 až 70 procent ceny spočítané projektantem. "Pokud se nyní soutěží o 40 procent levněji, pak to znamená, že firmy buď měly před krizí zisk ještě o desítky procent vyšší než dnes, čemuž nevěřím, nebo jsou nyní již pod hranicí skutečných nákladů a budou muset tyto projekty dotovat z jiných aktivit," říká generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Kolář (více viz Firmy staví levně...).
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později