1. Mám jasnou vizi

Buďte aktivní. Předveďte, že máte jasnou vizi a také dostatečnou vůli prosadit ji, doporučuje Jan Jeníček, generální ředitel Raiffeisen stavební spořitelny.

 

2. Jsem výjimečný

Udělejte něco jinak než ostatní. Pokud se pustíte do úkolu, který je nad rámec vašich běžných povinností, nadřízení si vás všimnou. Tahle strategie se vyplatila třeba Petru Tošnerovi, marketingovému řediteli technologické firmy Axis Communications.

 

3. Pomáhám druhým

Buďte otevření, uznejte zásluhy druhých a nebojte se kolegům pomoci nebo jim nabídnout zástup, radí Martin Štrupl, generální ředitel Hamé. Ve firmě pak budete vnímáni pozitivně.

4. Splétám síť kontaktů

Klíčem ke kariérnímu postupu je podle Davida Vrby, generálního ředitele technologické společnosti 3M, budování dobrých vztahů ve firmě.

 

5. Nebojím se lepších

Nejlepší vojevůdce je ten, kdo si vybere nejlepší generály, říká Robert Skládal, manažer poradenské a účetní firmy ASB Group. Chce to ale velkorysost a odvahu.

 

6. Problémy řeším hned

Člověk, který neustále odkládá problémy, si zadělává na další. Když člověk řešení problému odkládá, s tím, že to nějak dopadne, vlastně tak dává najevo svou neschopnost.

7. Jsem pohodář

Být dobrý šéf je úvazek na 24 hodin. Vaši podřízení a kolegové by měli mít chuť zajít s vámi na pivo nebo si třeba zaběhat, myslí si Lenka Černá, výkonná ředitelka Annonce.

 

8. Nemluvím, pracuju

Řada lidí má zvláštní schopnost – o tom, co se chtějí udělat, jenom mluví a mluví. A když se jich zeptáte, co skutečně udělali, najednou je ticho. Nic za nimi není vidět.

 

9. Práce mě baví

Když je člověk otrávený z toho, co dělá, nikdy se mu nebude dařit tak dobře jako kolegovi, který je svou prací v dobrém smyslu slova posedlý.

 

10. Nechovám se jako kariérista

Hlavní je netlačit na pilu. Člověka, který příliš upřednostňuje svou kariéru před zájmy firmy, není těžké poznat. A kariéristy si žádný šéf v týmu příliš dlouho hýčkat nebude, varuje Lubomír Páleník, generální ředitel společnosti Hartmann – Rico, která vyrábí a distribuuje zdravotnické a hygienické prostředky. Sám musel ostatně před lety ukončit kontrakt s přehnaně sebestředným ředitelem pobočky v Moskvě.

 


 

obalka ekonom 292013Obsáhlý návod na to, jak být lepší než šéf, najdete v novém čísle týdeníku Ekonom (č. 29/2013). Přečíst si ho můžete i na iPadu a iPhonu nebo na zařízení se systémem Android.

Související