„Švédové po předchozích špatných zkušenostech požadují osvědčené soupravy s plným servisem na pět až osm let,“ řekl týdeníku Ekonom Josef Bernard, generální ředitel společnosti Škoda Transportation, která tramvaje vyrobila a nyní jednání zprostředkovává.

 

Dopravní podnik hlavního města Prahy pronájem podmiňuje jasnou ekonomickou výhodností. „Naší prioritou je provozování nových tramvají v Praze,“ vysvětlil mluvčí podniku Prahy Petr Vorlíček. Podle jeho slov se nyní chystají další jednání o detailech případné dohody.

 

Šlo by o vyzkoušená vozidla, která již v Praze jezdí. Délka zvažovaného pronájmu vyplývá ze skutečnosti, že pořízení prostředků pro městskou veřejnou dopravu podléhá za normálních okolností přísným pravidlům pro výběrová řízení. V tomto případě jde však o řešení zcela mimořádné a kritické situace, takže Göteborg chce využít výjimku ze zásad pro veřejné zakázky. Tato výjimka je přitom časově omezena maximálně na osm let.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-59798880-ekonom-prazske-tramvaje-miri-do-svedska-goteborg-hleda-rychlou-nahradu-za-problemove-soupravy