„Švédové po předchozích špatných zkušenostech požadují osvědčené soupravy s plným servisem na pět až osm let,“ řekl týdeníku Ekonom Josef Bernard, generální ředitel společnosti Škoda Transportation, která tramvaje vyrobila a nyní jednání zprostředkovává.

 

Dopravní podnik hlavního města Prahy pronájem podmiňuje jasnou ekonomickou výhodností. „Naší prioritou je provozování nových tramvají v Praze,“ vysvětlil mluvčí podniku Prahy Petr Vorlíček. Podle jeho slov se nyní chystají další jednání o detailech případné dohody.

 

Šlo by o vyzkoušená vozidla, která již v Praze jezdí. Délka zvažovaného pronájmu vyplývá ze skutečnosti, že pořízení prostředků pro městskou veřejnou dopravu podléhá za normálních okolností přísným pravidlům pro výběrová řízení. V tomto případě jde však o řešení zcela mimořádné a kritické situace, takže Göteborg chce využít výjimku ze zásad pro veřejné zakázky. Tato výjimka je přitom časově omezena maximálně na osm let.

Související