A přestože se postupem času trochu měnila její podoba, jedna z nejčastějších výtek kritiků Barbie stále míří k tělesným proporcím, které jsou podle kritiků nerealistické a mohou inspirovat mladé dívky k nezdravému způsobu života.
Podle designéra Eddiho Aguirra ale nejde jen o proporce. Položil si otázku, jak by nejznámější a nejprodávanější panenka světa vypadala bez nalíčení. A výsledný pohled není zrovna příjemný. Taková panenka by se jednoduše moc dobře neprodávala. Posuďte sami.

Barbie ale má dnes na regálech hračkářství daleko větší konkurenci v panenkách, které jsou realitě ještě vzdálenější. Dnešním fenoménem jsou strašidelné panenky Monster High (od stejného výrobce, firmy Mattel), které jdou s dobou i v oblasti chytře navrženého a agresivního marketingu na internetu. A přestože je zaměřen na děti, výrobce zajímají především peněženky rodičů.
- Jaké mají tržby nejznámější světoví výrobci hraček?
- Co stojí za úspěchem nevzhledných panenek Monster High?
- A jakou roli v dětském marketingu dnes hraje internet?
O fenoménu Monster High si můžte přečíst v posledním čísle týdeníku Ekonom (č. 15/2013), které přináší velké téma Monstrózní útok na rodičovské peněženky.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom




