Na rozhovor pro nové číslo týdeníku Ekonom přijel Martin Jahn z Německa a schůzku jsme si dali v muzeu značky Škoda. Prezident Sdružení automobilového průmyslu ČR a zároveň nejvýše postavený Čech v koncernu Volkswagen vystoupil z nového modrého Rapidu a kávu si objednal v restauraci, jejíž zeď zdobí kresby škodovek.

 

I proto vzpomínal na své první auto, kterým byla Škoda 1000 MB. V Praze si koupil dům, který má konečně pořádnou garáž, a tak si splní sen a pořídí si veterána. Jeho dědeček Vladimír Jahn byl od roku 1928 v automobilce Škoda konstruktérem, od roku 1930 přednostou zkušebny. V roce 1948 musel odejít, později pracoval v Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Ač se změnilo skoro všechno, jedna věc zůstává: hospodářství České republiky drží průmysl, a výroba aut podle Martina Jahna zůstane jeho klíčovou součástí.

 

"Myslím, že průmysl, který tu má více než stoletou tradici, nemůže nic úplně zničit. Může se mu dařit o něco lépe, nebo hůře podle toho, jaké budou podmínky pro podnikání, ale ještě dlouhou dobu bude představovat
základ naší ekonomiky," řekl týdeníku Ekonom.


 

 

Ekonom_132013-Jaká je podle Martina Jahna budoucnost automobilů?


-Co si myslí o elektromobilech?


-A nevyvíjejí se podle něj modely nových aut v kruhu?


Velký rozhovor s Martinem Jahnem o současnosti a budoucnosti automobilového průmyslu najdete v novém čísle týdeníku Ekonom (13/2013).

Související