Ukážeme vám, jak mohou tyto rozdíly působit na tradiční marketingový mix "čtyř P" (product, price, place, promotion), pokud se chcete prosadit na zahraničních trzích. Řada příkladů ilustruje, že kultura může hrát zcela zásadní roli, píše Robert Gibson v časopise Business Spotlight 6/2012.
VÝROBEK
Přkladem dobré praxe je bezesporu společnost McDonalds. Její silnou stránkou jsou vysoce standardizované výrobky a procesy, na druhé straně se bravurně dokázala přizpůsobit požadavkům místního trhu. A tak si v Pekingu můžete dát pikantní křidélka, v Montevideu burger McHuevo, v Jeruzalémě dostanete košer Big Mac a v Dillí kuřecí McChicken Maharaja.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později