Problematika nástupnictví a řízení kariéry má však i druhou, subjektivní stránku: každý odborník v podniku, i manažer, uvažuje o své další kariéře a je pro něj důležité vědět, zda a kdy se s ním počítá, že nastoupí do vyšší nebo nové funkce. V ideálním, i když těžko realizovatelném případě by měly být oba tyto pohledy v souladu.
Celý systém personálních rezerv samozřejmě úzce navazuje na jiné celopodnikové plány personální činnosti, jako je plán získávání a výběru zaměstnanců, plán vzdělávání pracovníků, plán rozmisťování pracovníků, plán odměňování, plán penzionování a propouštění a plán hodnocení pracovníků, a rovněž na plánování personálního rozvoje pracovníků (plánování pracovní kariéry). Pokud jsou tyto související činnosti samostatně plánovány, není nutné je řešit v systému personálních rezerv jako samostatný problém. Takové uspořádání je pak pro podnik výhodnější, protože personální rezervy vyrůstají z běžného personálního provozu podniku, a není nutné je příliš vyčleňovat a zdůrazňovat.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



