Problematika nástupnictví a řízení kariéry má však i druhou, subjektivní stránku: každý odborník v podniku, i manažer, uvažuje o své další kariéře a je pro něj důležité vědět, zda a kdy se s ním počítá, že nastoupí do vyšší nebo nové funkce. V ideálním, i když těžko realizovatelném případě by měly být oba tyto pohledy v souladu.
Celý systém personálních rezerv samozřejmě úzce navazuje na jiné celopodnikové plány personální činnosti, jako je plán získávání a výběru zaměstnanců, plán vzdělávání pracovníků, plán rozmisťování pracovníků, plán odměňování, plán penzionování a propouštění a plán hodnocení pracovníků, a rovněž na plánování personálního rozvoje pracovníků (plánování pracovní kariéry). Pokud jsou tyto související činnosti samostatně plánovány, není nutné je řešit v systému personálních rezerv jako samostatný problém. Takové uspořádání je pak pro podnik výhodnější, protože personální rezervy vyrůstají z běžného personálního provozu podniku, a není nutné je příliš vyčleňovat a zdůrazňovat.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později