Hannes Ametsreiter (45)

Vzdělání:
Na Salzburské univerzitě vystudoval žurnalistiku, komunikaci a vědu o sportu. Pokračoval ve studiu řízení podniku na americké Pepperdine University a získal titul MBA.

Kariéra:
Začínal jako manažer v podniku Procter & Gamble. V roce 1996 se stal produktovým manažerem v rakouském mobilním operátorovi Mobilkom Austria. Od roku 2009 je předsedou představenstva a generálním ředitelem mateřského podniku Telekom Austria Group.

Hannese Ametsreitera, generálního ředitele největší rakouské telekomunikační společnosti Telekom Austria, vyšetřuje státní zastupitelství. Do centra zájmu rakouských orgánů se dostal kvůli tomu, že si v roce 2008 jeho firma najala na dva týdny budovu slavné vídeňské scény Burgtheater, aby svým zákazníkům umožnila na velké obrazovce zdarma sledovat zápasy tehdejšího mistrovství Evropy v kopané.

Na tom by nebylo nic podivného, pokud by ovšem úspěšná marketingová akce nepřišla na 1,4 milionu eur. Takto vysoká částka vyvolala podezření, že z části peněz byla nezákonně financována politická strana.

Navíc, akci neorganizoval Telekom Austria, ale svěřil ji firmě Echo Medienhaus. Tu vede Christian Pöttler, který je blízký Sociálně demokratické straně Rakouska (SPÖ). A rakouské orgány nyní prověřují, zda z této zakázky snů Pöttler část peněz nepřevedl do pokladny vídeňské SPÖ.

Tango Korrupti

Proč však policie vyšetřuje Hannese Ametsreitera, který je šéfem Telekom Austria teprve od roku 2009? Navíc, podle svých slov smlouvu k akci kopaná v Burgtheateru ani nevyjednával, ani ji nepodepsal. Analytici mají za to, že ji schválil sám tehdejší šéf Telekomu Boris Nemsic a hlavní finanční ředitel Gernot Schieszler. Jenže v době, kdy k podezřelé operaci došlo, byl Ametsreiter už deset let hlavním marketingovým ředitelem skupiny.

Je tedy těžké si představit, že by o tak důležité reklamní akci nebyl informován do nejmenších detailů. Na druhou stranu, nemusel vědět, že jde o "kulišáckou" cestu k podpoře SPÖ. Není ani vyloučeno, zda nešlo o výhradně soukromou akci šéfa firmy Echo Medienhaus.


Týdeník Ekonom - č. 50/2012

VÍCE SE DOZVÍTE V NOVÉM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, KTERÝ VYŠEL VE ČTVRTEK 13. PROSINCE.

banner 2

 

Související