Tuzemští podnikatelé stále více sázejí na osvědčené značky. Podle analýzy společnosti Profit system loni přibylo na českém trhu 18 franšízových konceptů, což je největší přírůstek od roku 1990. Celkový počet firem v tomto odvětví se tak vyšplhal na 168 a podle odhadů ředitele společnosti Profit system Marka Halfara se může letos zvýšit až na 200. "Výhledově zde může působit 220 až 250 značek, stejně jako je tomu v podobně velkých ekonomikách Belgie, Rakouska či Nizozemska," uvádí Aleš Tulpa z poradenské společnosti Avex Systems. Na český trh například míří jeden z největších konkurentů gigantu Starbucks, společnost Coffee Bean. "Nyní hledají pro Česko a Slovensko master franšízového partnera, který by jejich značku nabízel koncovým zájemcům o franšízové licence," říká Tulpa, který v Česku tuto značku zastupuje. Kalifornský řetězec má dnes více než 800 převážně franšízových provozoven v USA, Číně, Indii, Austrálii či Spojených arabských emirátech. Ročně v jeho provozovnách zákazníci vypijí 100 milionů porcí kávy nebo čaje. Expanzi do 27 evropských zemí nedávno oznámil jeho viceprezident Bob Kaufmann.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později