Týdeník Ekonom (včetně tohoto článku) si můžete přečíst i na vašem iPadu.
APLIKACI STAHUJTE ZDE.
Následující příběh se opravdu stal a ukazuje, že ani silná konkurence panující v nabídce bank nemusí zaručit očekávanou úroveň služeb.
Začínající podnikatelky už loni v prosinci požádaly nejmenovanou banku o vytvoření druhého dispozičního práva k již existujícímu účtu. Řeklo by se - banalita. Ne tak docela. Běžely týdny, pak i měsíc, začal druhý a přihlašovací údaje (aneb aktivační balíček) stále nikde.
Až telefonická urgence odhalila chybu - údaje putovaly na jinou adresu. Vyškolený telefonista vyděšené mladé živnostnice ujistil, že bez znalosti doplňujících údajů nikdo cizí stejně nemohl mít přístup k účtu (peníze skutečně zůstaly na svém místě), prošel údaje a opravil je s tím, že nejpozději do týdne bude vše v pořádku. Prostě chyba, která se stává jednou, maximálně dvakrát za deset let. A opravdu.
Automat jako bonus
Po týdnu čekání aktivační balíček přišel. Nikoli poštou, jak bylo přislíbeno, ale moderně: formou SMS. Ovšem opět úplně cizímu člověku. Ten byl tak laskav, že cizí účet nezneužil a již notně nasupenou dámu obratem o chybě banky informoval. Po velmi důrazném a hlasitém rozhovoru s pracovníkem banky přišel omluvný e-mail.
Jako bonus o den později zavolal na mobil "osobně" automat, kterému si "po zmáčknutí tlačítka 2" mohla poškozená postěžovat. Což byla asi ta poslední kapka. Jedna banka definitivně přišla o klienty, druhá je snadno a rychle získala a stížnost nebude řešit automat, ale Úřad pro ochranu osobních údajů, případně finanční arbitr. Podnikání je zkrátka řehole. Ale snad i zde platí - co tě nezabije, to tě posílí.
Robert Břešťan
šéfkomentátor týdeníku Ekonom