Týdeník Ekonom (včetně tohoto článku) si můžete přečíst i na vašem iPadu.
APLIKACI STAHUJTE ZDE.
Odboráři z německého Volkswagenu loni s vedením společnosti vyjednali technické opatření, díky kterému už německé zaměstnance v jejich volném čase neruší pracovní e-maily. Firemní telefony Blackberry 1154 pracovníků Volkswagenu teď přijímají e-maily jen v pracovní době a půl hodiny před jejím začátkem a po jejím skončení.
Cílem je dát lidem příležitost odpočinout si od povinností a snížit tak riziko vyhoření. Podobná opatření možná budou zaměstnavatelé muset přijmout i v Česku, kde je už dlouho normou být permanentně "na příjmu". Služební mobil, kterým si firmy zajišťují neustálou dostupnost svých pracovníků, je přitom označován za zaměstnaneckou výhodu.
Peníze, nebo klid?
Obvykle ho totiž lze využívat i k soukromým účelům. Podle studie personálně poradenské společnosti Robert Half ČR patří tento benefit k desítce těch, s nimiž čeští zaměstnavatelé pracují nejčastěji. Ve firmách je tedy populární téměř jako třeba pátý týden dovolené nebo stravenky. Ne všechny firmy sice svým lidem soukromé hovory hradí, pravidlem jsou ale přinejmenším velmi výhodné tarifní podmínky, které by se jednotlivci nemohlo podařit vyjednat.
Přesto bývá služební mobil některými považován za danajský dar. Tak ho chápe i manažerka nejmenované farmaceutické společnosti. "Můj šéf se mě snaží již delší dobu přesvědčit o výhodách takového benefitu, ale já o něj nestojím. Sice bych ušetřila pár stovek korun za soukromé hovory, ale přišla bych o klid. Služební telefon je totiž - na rozdíl od toho soukromého - u nás ve firmě nutné zvedat kdykoli," vysvětluje žena, která se této "zaměstnanecké výhodě" stále úspěšně brání.
Více se dočtete v novém vydání týdeníku Ekonom, který vyšel ve čtvrtek 26. ledna, nebo pod odkazem níže: