Příklad z praxe: reklamační pracovnice velkého obchodního řetězce po větě zákazníka: "Vaše firma by se takových chyb neměla dopouštět", odpovídá: "To není moje firma". Zákazník ze staré školy (důchodového věku) této odpovědi vlastně nerozumí a ukončuje rozhovor.
Za klasika psychologického pojmu identifikace můžeme považovat Sigmunda Freuda. Ten chápal identifikaci jako jeden z obranných mechanismů Já, při němž Já odráží útok zvnějšku na sebe tím, že se vědomě i citově ztotožňuje s jeho původcem.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



