Pojmy jako kvalita, zlepšování, produktivita a s tím související projekty, náklady, strategie, cíle atp. zaručeně nechybí v žádné manažerské literatuře. Operuje se s nimi na konferencích a ani v manažerské praxi to není jiné.

Těm nejlepším podnikům jsou společné pojmy zákazník, kvalita, zlepšování, spolupráce. Co u nich můžeme pozorovat? Zlepšování produktivity 10 až 15 % meziročně, spokojené spolupracovníky, desítky aktivit směřujících ke zlepšení, nízkou nemocnost, zaujetí týmů pro dosažení dohodnutých cílů.

U méně úspěšných firem je naopak časté spíš obviňování lidí z neschopnosti či neochoty, přičemž jsou na spolupracovníky kladeny nepřiměřené nároky, které jim berou čas a motivaci ke zlepšování. Myšlenka zlepšování se zde chybně pojí s odstraňováním problémů. Filozofie trvalého zlepšování bojuje o uznání ve směsi rozporuplných názorů a střídajících se priorit. U jednotlivých skupin spolupracovníků se zvyšuje cynismus a neochota se na změnách podílet.

Příležitost pro ty členy vedení firem, kteří se chtějí seznámit s příklady efektivních přístupů ke zlepšování, nabízí Strategická skupina, kterou už tradičně pořádá společnost Jaseka. 26. 4. 2007 budou představeny moderní metody pro zavedení systémů trvalého zlepšování a to nejen ve výrobě, ale i v nevýrobní oblasti ve službách a v administrativě. Klíčové příspěvky přednesou řečníci z firmy Škoda Auto a Barum Continental.

Ing. Jaroslav Seifert

www.jaseka.cz

Související