Pojmy jako kvalita, zlepšování, produktivita a s tím související projekty, náklady, strategie, cíle atp. zaručeně nechybí v žádné manažerské literatuře. Operuje se s nimi na konferencích a ani v manažerské praxi to není jiné.

Těm nejlepším podnikům jsou společné pojmy zákazník, kvalita, zlepšování, spolupráce. Co u nich můžeme pozorovat? Zlepšování produktivity 10 až 15 % meziročně, spokojené spolupracovníky, desítky aktivit směřujících ke zlepšení, nízkou nemocnost, zaujetí týmů pro dosažení dohodnutých cílů.

U méně úspěšných firem je naopak časté spíš obviňování lidí z neschopnosti či neochoty, přičemž jsou na spolupracovníky kladeny nepřiměřené nároky, které jim berou čas a motivaci ke zlepšování. Myšlenka zlepšování se zde chybně pojí s odstraňováním problémů. Filozofie trvalého zlepšování bojuje o uznání ve směsi rozporuplných názorů a střídajících se priorit. U jednotlivých skupin spolupracovníků se zvyšuje cynismus a neochota se na změnách podílet.

Příležitost pro ty členy vedení firem, kteří se chtějí seznámit s příklady efektivních přístupů ke zlepšování, nabízí Strategická skupina, kterou už tradičně pořádá společnost Jaseka. 26. 4. 2007 budou představeny moderní metody pro zavedení systémů trvalého zlepšování a to nejen ve výrobě, ale i v nevýrobní oblasti ve službách a v administrativě. Klíčové příspěvky přednesou řečníci z firmy Škoda Auto a Barum Continental.

Ing. Jaroslav Seifert

www.jaseka.cz

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-20599580-neustale-zlepsovani-neustala-zmena