Jsou školy, které vnímají umělou inteligenci jako hrozbu pro kvalitu výuky. Bojí se, že studenti budou opisovat, přestanou přemýšlet a ztratí motivaci učit se, když jim odpovědi poskytne nástroj jako ChatGPT. Snaží se tedy AI spíše vytěsnit. Naopak na Smíchovské střední průmyslové škole a gymnáziu ji přijímají jako běžný nástroj, stejně jako kalkulačku nebo textový editor. Učitelé připravují zadání podle úrovně studentů, kteří AI využívají k učení, modelování nebo vývoji vlastních projektů. Někteří spolupracují s městskými úřady, státem i firmami.
Ředitel školy Radko Sáblík v rozhovoru vysvětluje, jak umělou inteligenci využívají ve výuce. Popisuje, jak obohacuje vzdělávání a podporuje kreativitu studentů. Hovoří také o změně role učitelů, kteří se místo pouhého předávání vědomostí stávají mentory a vedou studenty k samostatnému učení. Varuje však před riziky nesprávného využívání AI a zdůrazňuje propojení teorie s praxí.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Petříček
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



