V čínském autoprůmyslu, který se léta spoléhal na úzkou spolupráci se zahraničními partnery, nastávají velké změny. Tamní automobilky podporované vládou postupně získávají silnější pozici na největším automobilovém trhu světa na úkor evropských a japonských rivalů. Těm se bude dýchat ještě hůř. Vláda v Pekingu rozhodla, že podpoří vytváření finančně silných a efektivněji podnikajících „národních šampionů“, a to fúzemi. Lze to chápat i jako reakci na zvyšující se „celní ploty“, které před čínským exportem stavějí Spojené státy i Evropská unie.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Václav Lavička
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



