Pokud by někdo hledal příklad, jak moc se dokáže jediný model změnit za necelé čtvrtstoletí, pak je Santa Fe ideálním kandidátem: Na přelomu milénia začínal s takřka kompaktními rozměry a podivně bachratou karoserií, aby s pátou generací přeladil na pravé úhly a nekompromisně využitý vnitřní prostor při vcelku impozantní délce 4,81 metru.
Právě místo v interiéru lze bez nadsázky označit za maximum možného – ostře ukrojená záď, díky které má auto pravidelný tvar až do posledního centimetru, je důležitá hlavně pro dvojici pasažérů sedící ve třetí řadě. Jejich sedadla se sice vyklápějí z podlahy zavazadlového prostoru a jsou o něco drobnější než ta před nimi, nelze je však označit obvyklou nálepkou „vhodná jen pro děti“. Ve skutečnosti se sem dobře vejdou i vzrostlí dospělí a jízdu jim tu zpříjemňuje vlastní regulace klimatizace nebo reproduktory audiosoupravy Bose.
Sedadla jsou zjevně důležité téma i pro samotnou automobilku, která dává možnost volby, zda jich zvolit pět, šest, nebo dokonce sedm. Pozoruhodné je, že opěradla druhé a třetí řady lze na dálku sklopit pomocí elektrických tlačítek umístěných v kufru, stejně tak mohou cestující ve třetí řadě elektricky odsunout sedadlo před nimi, když chtějí z auta vystoupit. Taková péče o pohodlí se běžně nevidí ani u prémiových značek.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později