Pokud by někdo hledal příklad, jak moc se dokáže jediný model změnit za necelé čtvrtstoletí, pak je Santa Fe ideálním kandidátem: Na přelomu milénia začínal s takřka kompaktními rozměry a podivně bachratou karoserií, aby s pátou generací přeladil na pravé úhly a nekompromisně využitý vnitřní prostor při vcelku impozantní délce 4,81 metru.
Právě místo v interiéru lze bez nadsázky označit za maximum možného – ostře ukrojená záď, díky které má auto pravidelný tvar až do posledního centimetru, je důležitá hlavně pro dvojici pasažérů sedící ve třetí řadě. Jejich sedadla se sice vyklápějí z podlahy zavazadlového prostoru a jsou o něco drobnější než ta před nimi, nelze je však označit obvyklou nálepkou „vhodná jen pro děti“. Ve skutečnosti se sem dobře vejdou i vzrostlí dospělí a jízdu jim tu zpříjemňuje vlastní regulace klimatizace nebo reproduktory audiosoupravy Bose.
Sedadla jsou zjevně důležité téma i pro samotnou automobilku, která dává možnost volby, zda jich zvolit pět, šest, nebo dokonce sedm. Pozoruhodné je, že opěradla druhé a třetí řady lze na dálku sklopit pomocí elektrických tlačítek umístěných v kufru, stejně tak mohou cestující ve třetí řadě elektricky odsunout sedadlo před nimi, když chtějí z auta vystoupit. Taková péče o pohodlí se běžně nevidí ani u prémiových značek.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jakub Stehlík
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



