Internetové debaty pod články s testy elektromobilů až nezdravě často, kromě všeobecné kritiky bateriových aut, začínají povzdechem, proč automobilky nabízejí pouze SUV. „Kdyby existoval normální elektrický kombík pro rodinu, tak si ho klidně koupím,“ tvrdí mnozí diskutéři.
Kombíky do zásuvky samozřejmě automobilky nabízejí. Je jich sice výrazně méně než populárnějších modelů se zvýšenou karoserií, ale jsou. Prodejní čísla však dokazují, že o SUV je zkrátka zájem větší, a v případě elektromobilů to platí snad ještě víc. Elektrické modely jsou v nižších kategoriích zatím stále výrazně dražší než konvenční auta a porovnání běžných rodinných vozů s velkým kufrem dle typu pohonu vychází pro elektromobily „nelákavě“.
Třeba takový Opel Astra Sports Tourer. Zatímco se základním benzinovým motorem o objemu 1,2 litru se dá pořídit od 570 tisíc, elektrický ekvivalent je téměř dvakrát dražší. Představa, že pragmatický otec od rodiny dá přednost verzi do zásuvky, je spíš utopie. Naftový model s automatem je sice o 120 tisíc dražší než základní model, ale může se pochlubit dojezdem na jednu nádrž přes tisíc kilometrů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později