Vetřít se mezi německou prémiovou elitu se čas od času snaží kdejaká automobilka, v Evropě se to však dlouhodobě podařilo jen japonskému Lexusu. Uspěl mimo jiné i proto, že do svých aut integroval pomocný elektrický motor ještě v dobách, kdy něco takového konkurence považovala za možná roztomilou, avšak zároveň i zbytečnou úchylku.
V roce, kdy slaví 35. výročí své existence, se Lexus rozhodl dobýt nový automobilový segment. A protože směrem vzhůru už svůj potenciál vyčerpal, zamířil na opačnou stranu. Do jeho portfolia přibylo plně hybridní, jen 4,19 metru dlouhé SUV.
Pro prestižní značky bývá sestup do nižších pater automobilového trhu obvykle nejistým podnikem. Pokud jej nedoprovází nápaditý design nebo jiná výrazná přednost, její tradiční zákazníci nevidí důvod, proč by neměli zůstat u velkých sedanů. A ti potenciální zase přemítají, proč dát relativně hodně peněz za vylepšenou Toyotu Yaris Cross, z jejíhož technického základu LBX vychází.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později