Důvod postavit ještě silnější verzi už tak dost silného auta se v automobilkách kupodivu najde vždycky. Řeč je především o značkách, které mezi sebou bojují o stejné zákazníky. Stačí se tedy podívat na parametry BMW M5, aby bylo jasné, proč pětimetrový kombík od Audi potřebuje verzi Performance s třiceti koňmi a padesáti newtonmetry navíc.
Vlastně nejde o velké překvapení, značka z Ingolstadtu se ke stejnému kroku uchýlila už u první generace RS v roce 2004. Tehdejší nášup třiceti koní se ještě jmenoval Plus, přívlastek Performance se ustálil až u následující generace s interním označením C7.
Mohlo by se zdát, že k vyššímu výkonu dvakrát přeplňovaného osmiválce bude stačit jen drobný zásah do softwaru. Tak rychle se ale v Audi s věcí nevypořádali, navíc přidali ještě nová turba s vyšším plnicím tlakem a přenastavili osmistupňovou automatickou převodovku tak, aby byla ve sportovních režimech ještě o něco spontánnější.
Vedle toho, že výrobce ušetřil osm kilo zvukové izolace, může být auto při správné volbě příplatkové výbavy ještě podstatně lehčí. Stačí si zvolit speciální 22palcová kola za 135 800 korun a hned v součtu ubude 20 kilogramů. Nebo keramické brzdy za 271 tisíc, které kombík odlehčí o dalších 34 kilo.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později