Sedadla z kašmíru, křišťálové knoflíky, dubová dýha, vlastní vyklápěcí kino. Kabina BMW i7 si nezadá s luxusem salonku honosné vily. Nádhernější automobilový interiér už umí snad jedině Rolls‑Royce. Ostatně, vždyť k sobě s BMW mají blízko a je vidět, že k návrhům prostoru, kde řidič a jeho posádka tráví spoustu času, přistupují obě značky podobně.
I v případě opulentního bavoráku je snadné se odvázat a naporoučet si výbavové finesy, které by zákazník, jenž má do kapsy hlouběji, jistě oželel. Například akustická a tepelněizolační skla, díky kterým není uvnitř takové vedro, masážní funkce i pro zadní polohovatelná sedadla s měkoučkými polštáři místo obyčejných hlavových opěrek a samozřejmě špičková audiosoustava Bowers & Wilkins s 35 reproduktory a zesilovačem o výkonu téměř 2000 W. Dělá z auta koncertní sál. Excentrickou bronzovou metalízu pak ozvláštňují černé detaily sportovního M paketu a výrazná 21” kola. Seznam příplatků snadno naroste tak, že se k účtu přičte milion korun. Ani v základu není cena lidová, tohle i7 M70 vyjde na minimálně 4,6 milionu.
Kdo ho koupí, ale dostává, co si přál: nejluxusnější elektrickou limuzínu v nabídce BMW ve vrcholné verzi. Má úctyhodné technické parametry. Díky dvojici elektromotorů vygeneruje výkon 485 kW a neskutečných 1100 Nm, na stovku zrychluje za 3,7 sekundy. Představte si takové schopnosti v balení 5,4metrového a téměř tři tuny těžkého auta – i7 se vlastně chová jako monumentální vesmírná loď, která rychlostí světla prolétává dimenzemi.
A není to jen rychlost, čím umí ohromit. Technici ze sportovní divize se také důkladně věnovali brzdám, aby elektrické kladivo dokázaly okamžitě zastavit, a zejména ladili podvozek se vzduchovým pérováním. Adaptivní tlumiče perfektně potlačují náklony a k vynikajícím jízdním vlastnostem přispívá i natáčecí zadní náprava.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později