V rodném listě může mít jako místo narození středočeský Kolín, toto konkrétní auto ale vzniklo ve Francii. Řeč je o Toyotě Yaris, jednom z nejpopulárnějších malých aut nejen v Evropě, ale také v Česku. Nedávno prošlo modernizací, změny abyste ale hledali lupou.
Lehce přepracované nárazníky, nové laky a upravený design kol. Mnohem více než zevnějšku věnovala Toyota péči tomu, co na první pohled není vidět. Do útrob malého hatchbacku se nastěhovalo nové hybridní pohonné ústrojí označené lakonicky jako Hybrid 130.
Ve skutečnosti jde o nejsilnější provedení v nabídce Yarisu. Skládá se z atmosférické tříválcové patnáctistovky, elektromotoru, malé baterky a automatické převodovky s plynule měnitelným převodem. Celkem má řidič pod plynovým pedálem k dispozici 96 kilowattů a až 185 newtonmetrů, které přitom s ani ne 1,2 tuny vážícím malým hatchbackem nemají příliš práce.
Papírové zrychlení na 100kilometrovou rychlost za 9,2 vteřiny sice nijak zázračně nepůsobí, Yaris se ale zároveň s tím chlubí i výrazně zlepšeným pružným zrychlením. To citelně pomáhá při předjíždění nebo jízdě po dálnici. Ta sice není přirozeným teritoriem malého hatchbacku, což dává najevo poněkud hlasitějším projevem vytočené tříválcové patnáctistovky, rychlostně ale tempo zvládá bez větších problémů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později