Renault Scenic patřil v 90. letech k zakladatelům kategorie kompaktních velkoprostorových vozidel a dlouhá léta byl mezi nimi jedním z nejprodávanějších. Po čtyřech generacích se ale situace na automobilové mapě změnila.
Zákazníci od velkoprostorových aut přešli k SUV a jméno Scenic se zdálo být odsouzeno ke vzpomínání nanejvýš v muzeu. Renault se ale rozhodl jej resuscitovat a použít na auto, které původní ideu praktického a variabilního vozu pro rodiny připomíná jen částečně. Zato má ale výhradně elektrický pohon.
Papírově se elektrický Scenic s baterkou o kapacitě 87 kWh chlubí zatím prakticky nedostižným dojezdem 625 kilometrů. A realita tomuto číslu až tak vzdálená není. Střídání města a okresek znamená spotřebu na úrovni 12,3 kWh na 100 kilometrů, dálnice a vyšší tempo v kombinaci s vyšší stavbou karoserie ženou spotřebu k 22 kWh. Kombinace kolem 18 kWh pak znamená, že teoreticky zvládne Scenic na jediné nabití kolem pěti set kilometrů, což je mezi elektromobily v reálném prostředí více než slušná hodnota.
Scenic není líný, pocitově působí rychleji než napovídají oficiální čísla. K tomu navíc francouzský kříženec MPV, SUV a velkého hatchbacku umí dobře pracovat s rekuperací, kterou lze nastavit v několika úrovních, takže třeba ve městě je možné značnou část trasy ovládat auto jen plynovým pedálem. Úplně zastavit jen za pomoci rekuperace jako někteří konkurenti ale Renault neumí.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později