Odhalit, co je u oblíbeného modelu japonské značky nového, je práce pro detektivy. Modernizace „trojky“ pro rok 2024 má veskrze interní charakter. Třeba výměnu nabíjecích portů za modernější USB‑C, schopnost rozeznat na silnici chodce i únavu řidiče a konečně bezdrátové propojení s Android Auto a Apple CarPlay. A jen opravdový znalec by si všiml, že auto má teď o trochu větší displej, je totiž zasazený do přístrojové desky přesně tam kde obvykle.
Mazdu nelze vinit z překotného zavádění novinek, třeba právě s konektivitou měla zpoždění až pozoruhodné. Jenže konzervativní přístup, srovnatelný snad jen s britským Rolls‑Roycem, zároveň ušetřil majitele aut z Hirošimy od přešlapů digitálního ovládání, na které si museli se skřípěním zubů zvykat řidiči u jiných značek.
Když už se nějaká funkce v autě dá spustit dotykem monitoru, existuje také alternativa v podobě centrálního ovladače na středové konzoli. Na řešení, se kterým poprvé přišlo BMW někdy před čtvrtstoletím, Mazda trvá s dojemnou urputností. Může to ovšem lehce obhájit tvrzením, že nic lepšího zatím nikdo nevymyslel.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jakub Stehlík
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



