1. Zelený plán brzdí zisky německých pivovarů

Zelený plán brzdí zisky německých pivovarů.
Foto: Shutterstock

Německé pivovary loni prodaly nejméně piva od sjednocení země v roce 1990. Odbyt jim po krátkém oživení klesl o 4,5 procenta na 8,4 miliardy litrů. Nedostal se tak ani na úroveň koronavirového roku 2021.

Pivo je méně populární jak u německých, tak u zahraničních zákazníků. Vývoz loni oslabil ještě více než domácí spotřeba, která se snížila o 4,2 procenta.

Oproti roku 1993 byl prodej nižší více než o čtvrtinu. Lídr trhu Radeberger mimo jiné uzavřel tradiční pivovar Binding ve Frankfurtu nad Mohanem.

Experti očekávají, že zejména situace malých a středních podniků se bude zhoršovat a že největší problémy teprve přijdou.

Výroba piva je energeticky náročná, protože se při ní ohřívá a chladí velké množství tekutiny. Také čištění lahví vyžaduje velké množství elektřiny. Předseda německého pivovarnického svazu Christian Weber varoval před náklady v hodnotě miliard dolarů, pokud bude odvětví muset v blízké budoucnosti elektrifikovat, aby dosáhlo klimatické neutrality.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.