1. Zelený plán brzdí zisky německých pivovarů
Německé pivovary loni prodaly nejméně piva od sjednocení země v roce 1990. Odbyt jim po krátkém oživení klesl o 4,5 procenta na 8,4 miliardy litrů. Nedostal se tak ani na úroveň koronavirového roku 2021.
Pivo je méně populární jak u německých, tak u zahraničních zákazníků. Vývoz loni oslabil ještě více než domácí spotřeba, která se snížila o 4,2 procenta.
Oproti roku 1993 byl prodej nižší více než o čtvrtinu. Lídr trhu Radeberger mimo jiné uzavřel tradiční pivovar Binding ve Frankfurtu nad Mohanem.
Experti očekávají, že zejména situace malých a středních podniků se bude zhoršovat a že největší problémy teprve přijdou.
Výroba piva je energeticky náročná, protože se při ní ohřívá a chladí velké množství tekutiny. Také čištění lahví vyžaduje velké množství elektřiny. Předseda německého pivovarnického svazu Christian Weber varoval před náklady v hodnotě miliard dolarů, pokud bude odvětví muset v blízké budoucnosti elektrifikovat, aby dosáhlo klimatické neutrality.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později