O tomto autě se letos mluví skoro stejně jako před pěti lety o Tesle Modelu 3. Překvapivě dostupné, překvapivě schopné. Teď nejde o kategorii vozu ani jeho konkrétní dovednosti, ale o vstup na scénu a dojem publika. Tohle prostě čekal málokdo.
Ve skutečnosti jde o první předzvěst nastupující vlny čínských aut, k níž dříve nebo později muselo dojít. Tamní trh má naprosto extrémní dynamiku. Zatímco do poloviny devadesátých let si běžný občan osobní auto vůbec nemohl koupit, v roce 2010 se Čína stala největším automobilovým odbytištěm světa. Dlouho rostoucí poptávka se však v posledních letech nasytila a rozjetý průmysl hledá prostor k expanzi.
Původně britská značka MG dnes patří jednomu z největších, státem vlastněných automobilových koncernů Shanghai Automotive, zkráceně SAIC. A model 4 stojí na nově vyvinuté modulární platformě, o jejíž použití v Číně se uchází i Audi.
Roli oddaného a nevtíravého sluhy plní velmi dobře, ale potěšit dokáže i řidiče, který se chce zrovna povozit.
Co se týče rozměrů a uspořádání pohonu, je MG4 nápadně podobné Volkswagenu ID.3. Půdorysem i prostorností zhruba odpovídá Golfu nebo Corolle. Cestující vpředu si užívají prostor srovnatelný s běžnými kompaktními hatchbacky. Snad jen sedadla by mohla být tvarovaná trochu výrazněji.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Frei
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



