O tomto autě se letos mluví skoro stejně jako před pěti lety o Tesle Modelu 3. Překvapivě dostupné, překvapivě schopné. Teď nejde o kategorii vozu ani jeho konkrétní dovednosti, ale o vstup na scénu a dojem publika. Tohle prostě čekal málokdo.
Ve skutečnosti jde o první předzvěst nastupující vlny čínských aut, k níž dříve nebo později muselo dojít. Tamní trh má naprosto extrémní dynamiku. Zatímco do poloviny devadesátých let si běžný občan osobní auto vůbec nemohl koupit, v roce 2010 se Čína stala největším automobilovým odbytištěm světa. Dlouho rostoucí poptávka se však v posledních letech nasytila a rozjetý průmysl hledá prostor k expanzi.
Původně britská značka MG dnes patří jednomu z největších, státem vlastněných automobilových koncernů Shanghai Automotive, zkráceně SAIC. A model 4 stojí na nově vyvinuté modulární platformě, o jejíž použití v Číně se uchází i Audi.
Roli oddaného a nevtíravého sluhy plní velmi dobře, ale potěšit dokáže i řidiče, který se chce zrovna povozit.
Co se týče rozměrů a uspořádání pohonu, je MG4 nápadně podobné Volkswagenu ID.3. Půdorysem i prostorností zhruba odpovídá Golfu nebo Corolle. Cestující vpředu si užívají prostor srovnatelný s běžnými kompaktními hatchbacky. Snad jen sedadla by mohla být tvarovaná trochu výrazněji.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později