Vespa je ikona mezi skútry do města a jeho okolí. I proto jsou její fanoušci ochotni připlácet za značku o desetitisíce víc než za mainstreamové, obvykle asijské ekvivalenty. A dá se to pochopit, italská „vosa“ (v překladu Vespa) má styl a dobře na ní vypadají nejenom holky. I pánové větších rozměrů na ní nepůsobí jako medvědi na koloběžce. A navíc je na ní zábava jezdit.
Zvlášť když se rozhodnete pořídit si nejsilnější variantu, která má dost výkonu na to, aby se hravě prosmýkla městským provozem, z křižovatky vyrazila jako splašená a měla dost síly na to, rychle odvézt v případě potřeby i dvoučlennou posádku. „Tříkilo“ je rozhodně nejlepší volba, pokud na ní majitel bude jezdit i po okreskách a nechce se na nich ploužit.
Vespa uvedla na trh moderní verzi 300 GTV. Hlavní poznávací znamení je jasné, kulatý světlomet usazený na předním blatníku. Díky tomu se vizuálně nejvíc podobá prvním skútrům, které vyjely z italské továrny před 77 lety.
Vedle zmíněného světlometu má i další designově laděné detaily, třeba černé ráfky kol, výrazně prošívané sedlo a odhalená řídítka. Kombinace pískového matného laku s oranžovými detaily je originální a dodává Vespě šmrnc.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později