Automobilovou třídu velkých SUV kupé nemusíte mít v lásce, ale to je tak jediné, co s tím můžete dělat. Když přišlo na svět BMW X6, sklízelo sice kritiku za to, že vyzařuje jistou nabubřelost, zákazníci si ho ale oblíbili a ve firmě si mnuli nad zisky ruce. Mercedes‑Benz na to musel zareagovat, a tak před lety přispěchal se svou opulentní variantou.
GLE kupé má oproti bavorskému soupeři výhodu částečně v tom, že působí méně povýšeně. Už podle fotek je jasné, že jde o obrovské auto, což se naživo potvrdí. A protože je současná generace na trhu od roku 2019, dočkala se letos decentního faceliftu, který vedle drobných vizuálních změn a modernizace interiéru přivál také do nabídky plug‑in hybrid. Čistě na elektřinu ujede 105 kilometrů a elektrifikované jsou i běžné spalovací verze, aby uspořily palivo.
Už z podstaty není takový vůz pro někoho, kdo by v něm potřeboval moře prostoru. Ačkoli je vysoký 1,7 a dlouhý 4,94 metru, svažující se linie střechy si svou daň vzít nezapomíná. Sklonit hlavu při nastupování musí nejen posádka ve druhé řadě, ale i řidič a spolujezdec. Výhled z vozu je i proto dost omezený, zejména šikmo vzad. Bez kamer, které sledují okolí auta ze všech stran, by se parkovalo o dost hůř.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Eva Srpová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



