Kompaktní SUV dnes tvoří jeden z pilířů každé větší automobilky. Konkurence v segmentu je nemilosrdná a zákazník si může nad katalogy jednotlivých značek lámat hlavu prakticky donekonečna. Většina Čechů nakonec stejně sáhne po Škodě Karoq, což je vzhledem k původu značky pochopitelné. Kdo ale nechce plout s hlavním proudem, pátrá mezi exoty. V našich končinách takovou roli sehrává třeba Jeep Compass.
V globální éře příliš nepřekvapí, že auto, jehož název zní tak americky, vzniklo v režii francouzského koncernu Stellantis a z výrobních pásů sjíždí v Brazílii. A že přeplňované zážehové patnáctistovce pomáhá s výkonem malý elektromotor integrovaný do převodovky, který mu krátkodobě dodá 20 koní navíc.
Tohle všechno až příliš zavání útlocitnou Evropou, otázka tedy zní, zda z drsných vlastností jeepu vůbec něco zbylo. A odpověď je: naštěstí ano.
Důvodů, proč si vybrat zrovna tohle auto, je dokonce hned několik. Mezi podvozkem a silnicí zůstává mezera 19 centimetrů, což je skoro o tři centimetry více, než má již zmiňovaná škodovka. Velmi slušné jsou i nájezdové úhly, takže průchodnost terénem není vůbec špatná, i když testovaná verze Compassu si musí vystačit jen s pohonem předních kol.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111