Kompaktní SUV dnes tvoří jeden z pilířů každé větší automobilky. Konkurence v segmentu je nemilosrdná a zákazník si může nad katalogy jednotlivých značek lámat hlavu prakticky donekonečna. Většina Čechů nakonec stejně sáhne po Škodě Karoq, což je vzhledem k původu značky pochopitelné. Kdo ale nechce plout s hlavním proudem, pátrá mezi exoty. V našich končinách takovou roli sehrává třeba Jeep Compass.
V globální éře příliš nepřekvapí, že auto, jehož název zní tak americky, vzniklo v režii francouzského koncernu Stellantis a z výrobních pásů sjíždí v Brazílii. A že přeplňované zážehové patnáctistovce pomáhá s výkonem malý elektromotor integrovaný do převodovky, který mu krátkodobě dodá 20 koní navíc.
Tohle všechno až příliš zavání útlocitnou Evropou, otázka tedy zní, zda z drsných vlastností jeepu vůbec něco zbylo. A odpověď je: naštěstí ano.
Důvodů, proč si vybrat zrovna tohle auto, je dokonce hned několik. Mezi podvozkem a silnicí zůstává mezera 19 centimetrů, což je skoro o tři centimetry více, než má již zmiňovaná škodovka. Velmi slušné jsou i nájezdové úhly, takže průchodnost terénem není vůbec špatná, i když testovaná verze Compassu si musí vystačit jen s pohonem předních kol.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jakub Stehlík
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



