Prodejní rekordy netrhá, klientelu má však věrnou. Především všude tam, kde řidič potřebuje jednoduché, spolehlivé, malé auto, které srdnatě vyjede i zasněžený nebo zabahněný kopec, a přitom nestojí tolik co velká, nablýskaná SUV.
Suzuki Swift AllGrip má konkurentů méně, než je prstů na jedné ruce Barta Simpsona. Za jednoho z nejbližších rivalů se dá považovat Dacia Duster, uvnitř prostornější, jenže malého „Japonce“ převyšuje v ceně o 70 tisíc. Pak je tu ještě letitý Fiat Panda 4×4 a dost. Malých dostupných čtyřkolek zkrátka moc není.
Swift funguje přesně tak, jak to od něj tradiční zákazníci žádají. Nenáročné auto je ideální třeba pro důchodce s chalupou. Pro pár, který jezdí po venkově sám a stačí mu menší kufr. Koupí si ho ten, kdo od vozu nevyžaduje technologické výstřelky, naopak si pochvaluje, že mu zůstaly klasické ručičkové budíky a na přístrojové desce fyzická tlačítka.
Že je možné k ovládacímu systému velmi snadno připojit mobil, a to buď přes Apple CarPlay, nebo Android Auto, je jednou z mála novot, které konzervativně založený řidič vezme na milost.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později