Prodejní rekordy netrhá, klientelu má však věrnou. Především všude tam, kde řidič potřebuje jednoduché, spolehlivé, malé auto, které srdnatě vyjede i zasněžený nebo zabahněný kopec, a přitom nestojí tolik co velká, nablýskaná SUV.
Suzuki Swift AllGrip má konkurentů méně, než je prstů na jedné ruce Barta Simpsona. Za jednoho z nejbližších rivalů se dá považovat Dacia Duster, uvnitř prostornější, jenže malého „Japonce“ převyšuje v ceně o 70 tisíc. Pak je tu ještě letitý Fiat Panda 4×4 a dost. Malých dostupných čtyřkolek zkrátka moc není.
Swift funguje přesně tak, jak to od něj tradiční zákazníci žádají. Nenáročné auto je ideální třeba pro důchodce s chalupou. Pro pár, který jezdí po venkově sám a stačí mu menší kufr. Koupí si ho ten, kdo od vozu nevyžaduje technologické výstřelky, naopak si pochvaluje, že mu zůstaly klasické ručičkové budíky a na přístrojové desce fyzická tlačítka.
Že je možné k ovládacímu systému velmi snadno připojit mobil, a to buď přes Apple CarPlay, nebo Android Auto, je jednou z mála novot, které konzervativně založený řidič vezme na milost.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Eva Srpová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



