1. Škodě klesl odbyt, nejvíce v rámci VW

Škodě klesl odbyt, nejvíce v rámci VW.
Foto: Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto za první pololetí dodala zákazníkům v celém světě 360,6 tisíce aut, což je meziroční pokles o 30 procent. Ve své zprávě to uvedla mateřská skupina Volkswagen. Propad odbytu české automobilky je za pololetí nejhlubší ze všech značek, o kterých Volkswagen samostatně informuje. Skupině Volkswagen celosvětový odbyt v pololetí klesl meziročně o více než 20 procent na 3,88 milionu aut.

Za druhé čtvrtletí Škoda svým zákazníkům dodala 174,4 tisíce aut, což je meziroční propad o 34,4 procenta. Červnový odbyt pak činil 66 tisíc aut a proti stejnému měsíci loni byl nižší o 26,6 procenta.

Podle člena představenstva Škody Martina Jahna stojí za poklesem nedostatek kabelových svazků kvůli výpadku jejich výroby na Ukrajině vyvolanému válečným konfliktem a také přetrvávající nedostatek čipů z Číny po lockdownu v Šanghaji. „Poptávka po našich vozech přitom neklesá a jsme v podstatě vyprodaní na dlouho dopředu. Tomu odpovídají i dlouhé čekací lhůty na naše vozy,“ řekl.

Co se celého pololetí týče, druhý největší procentní propad odbytu ze skupiny Volkswagen registruje značka Seat/Cupra, kde odbyt proti loňskému prvnímu pololetí klesl o 27,4 procenta. Následuje výrobce nákladních vozů MAN s propadem 26,4 procenta a společnost Scania s propadem 25,2 procenta.

Podle Evropského sdružení výrobců vozidel (ACEA) se prodej aut v EU v prvním pololetí snížil o 14 procent. „Řada známých značek měla prodej menší než 80 procent loňského roku. Nejhlubší propad mělo Volvo, Fiat a Citroën. Bohužel i Škoda ztratila skoro čtvrtinu z loňského výsledku. Je evidentní, že problémy v dodavatelských řetězcích si vybírají krutou daň, primárně mezi evropskými automobilkami. Naopak třeba Kia, ale i Dacia vyrostly dvouciferným tempem,“ řekl partner společnosti EY pro automobilový průmysl Petr Knap.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.