Přijít v zaměstnání s informací o konkurenční pracovní nabídce je někde totální tabu. Jsou firmy, kde se kvůli ní pracovník dostane na černou listinu coby neloajální. Jak vypadá situace tam, kde jde o běžnou praxi, popisuje Lucie Velcerová. „Za mnou lidi s tím, že dostali nabídku, chodí často,“ říká personalistka brněnské firmy Kentigen, zabývající se průmyslovou automatizací. „Dokonce mi třeba ukazují, jaké benefity mají dostat. Občas přijdou s něčím zajímavým, co také zavedeme.“
Za největší výhodu této otevřenosti ale považuje, že se včas dozví, jaké jsou preference lidí na odchodu. „Jsme tedy připraveni reagovat a hledat řešení, které by mohlo kolegu odvrátit od rozhodnutí jít jinam,“ říká Velcerová.
Vzhledem k nákladům na nábor nových lidí se to vyplácí. Jedna personální výměna může vyjít i na půl milionu korun, a pokud se jedná o vyšší pozice, je to ještě víc. Firmu čeká i několikaměsíční nejistota, jak se nováček zaškolí, obvykle klesá produktivita.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později