Přijít v zaměstnání s informací o konkurenční pracovní nabídce je někde totální tabu. Jsou firmy, kde se kvůli ní pracovník dostane na černou listinu coby neloajální. Jak vypadá situace tam, kde jde o běžnou praxi, popisuje Lucie Velcerová. „Za mnou lidi s tím, že dostali nabídku, chodí často,“ říká personalistka brněnské firmy Kentigen, zabývající se průmyslovou automatizací. „Dokonce mi třeba ukazují, jaké benefity mají dostat. Občas přijdou s něčím zajímavým, co také zavedeme.“
Za největší výhodu této otevřenosti ale považuje, že se včas dozví, jaké jsou preference lidí na odchodu. „Jsme tedy připraveni reagovat a hledat řešení, které by mohlo kolegu odvrátit od rozhodnutí jít jinam,“ říká Velcerová.
Vzhledem k nákladům na nábor nových lidí se to vyplácí. Jedna personální výměna může vyjít i na půl milionu korun, a pokud se jedná o vyšší pozice, je to ještě víc. Firmu čeká i několikaměsíční nejistota, jak se nováček zaškolí, obvykle klesá produktivita.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Hana Vacková
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



