Řada dvě je v podání BMW takovou nesourodou směsicí modelů, mezi nimiž jeden zásadním způsobem vyniká. Zatímco sedan Gran Coupé nebo MPV Active Tourer mají v základních verzích pohon předních kol, a každý pravověrný fanoušek BMW nad nimi proto ohrne nos, zbrusu nová verze kupé je klasický bavorák, tedy s podélně uloženým motorem, který primárně pohání zadní kola.
Důvodem je to, že zatímco základní verze sdílí techniku s hatchbackem řady jedna (a potažmo i Mini Countrymanem), kupé je postaveno na dílech větších řad tři a čtyři. Proto se do něj dokonce vejde i ikonický řadový šestiválec, který pohání testovanou vrcholnou sportovní verzi M240i, jež je zároveň předskokanem plnokrevné a ještě ostřejší šestiválcové M2.
Jezdím smykem, tedy jsem
M240i má platit za civilnější alternativu, standardně se tedy dodává s pohonem všech kol pro lepší trakci v zimě a pro každodenní kolony je tu komfortnější osmistupňový automat. To M2 by měla jít koncem tohoto roku koupit i jako nekompromisní zadokolka s manuálem.
Týden s M240i nám ale ukázal, že i slabší verze umí být nabroušená jako břitva. Stačí zapnout sportovní režim, stabilizaci přepnout do uvolněnějšího módu DSC Sport a nadšení řidiči se budou bavit. V zatáčkách je vůz obratný a nebývale přetáčivý, zádí pohazuje na povel plynem i díky přenosu hmotnosti. Až se nám nechtělo věřit, že tohle auto je skutečně čtyřkolka. Pomáhá naladění podvozku, preference zadních kol i to, že M240i je standardně vybavena elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. Neméně klíčová je ještě jedna věc: čtyři a půl metru je pro auto ta správná délka.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Přibyl
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



