Řada dvě je v podání BMW takovou nesourodou směsicí modelů, mezi nimiž jeden zásadním způsobem vyniká. Zatímco sedan Gran Coupé nebo MPV Active Tourer mají v základních verzích pohon předních kol, a každý pravověrný fanoušek BMW nad nimi proto ohrne nos, zbrusu nová verze kupé je klasický bavorák, tedy s podélně uloženým motorem, který primárně pohání zadní kola.
Důvodem je to, že zatímco základní verze sdílí techniku s hatchbackem řady jedna (a potažmo i Mini Countrymanem), kupé je postaveno na dílech větších řad tři a čtyři. Proto se do něj dokonce vejde i ikonický řadový šestiválec, který pohání testovanou vrcholnou sportovní verzi M240i, jež je zároveň předskokanem plnokrevné a ještě ostřejší šestiválcové M2.
Jezdím smykem, tedy jsem
M240i má platit za civilnější alternativu, standardně se tedy dodává s pohonem všech kol pro lepší trakci v zimě a pro každodenní kolony je tu komfortnější osmistupňový automat. To M2 by měla jít koncem tohoto roku koupit i jako nekompromisní zadokolka s manuálem.
Týden s M240i nám ale ukázal, že i slabší verze umí být nabroušená jako břitva. Stačí zapnout sportovní režim, stabilizaci přepnout do uvolněnějšího módu DSC Sport a nadšení řidiči se budou bavit. V zatáčkách je vůz obratný a nebývale přetáčivý, zádí pohazuje na povel plynem i díky přenosu hmotnosti. Až se nám nechtělo věřit, že tohle auto je skutečně čtyřkolka. Pomáhá naladění podvozku, preference zadních kol i to, že M240i je standardně vybavena elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. Neméně klíčová je ještě jedna věc: čtyři a půl metru je pro auto ta správná délka.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později